Monday, December 24, 2007

Онзи ден в събота, не знам какво ми стана и си плаках нечовешки. После гледах филмчета и пак плаках, но не толкова жестоко.
Ha Kochavim Shel Shlomi - второстепенните герои са култови и правят филма забавен до немай къде! Не помня филм в който всеки герой да има такава индивидуалност.
Само заглавието е достатъчно да си представиш онова синьо море.
Към което винаги ще се завръща и Скитника Евреин; (номер 12 сред безсмъртните).
Толкова синьо и толкова слънчево, че чак те хваща за гърлото.
Освен класиката: http://youtube.com/watch?v=nlgV6zgDlZA

- Ето я.
- Добро утро.
- Вие ли сте командира?
- Да, аз съм.
- Аз съм Василиса. Василиса.
- Василиса?
- Да.
- Прекрасно име. Аз съм Руснака...Никола.
- Говоря... за "Duliamо".
- Не познавам Дулиамо. Съжалявам.
- Не познаваш? "Ergassia", разбираш ли?
- Познаваме ли Eргасия? Дулиамо Ергасия?
- Работа!... Работа!
- Работа? Искаш да говорим за работа? Каква работа можеш да вършиш?
- Аз съм "пута".
- "Пута" на гръцки...?
- Проститутка.
- Стига, моля те!
- Да! Правилно! Проститутка! Да.
- Браво. Браво..
- Добре... мисля... че има различни|начини да се каже това нещо.
- Интересува ли ви?
- Ще трябва да хвърля един|поглед на правилата...
- Защото сме много, много... да, интересува ни.
- Добре.
- И къде... така извършваш... работиш, така да се каже тая работа? Къщата?
- Моята къща?
- Твоята къща.
- Синята къща... синята.
още една пре-забавна сцена:
http://youtube.com/watch?v=XvfFP_js2oI

- Защо не искаш да ме любиш?
- Ами така...
- Смущава ли те нещо?
- Кое е най-прекрасното нещо на земята? Някои казват турнир на велики воини, други добре обучена пехота, а трети - опънали платна кораби. Аз казвам, че е моята любима. И така нататък... Един гръцки поет е написал това преди повече от 2000 години.
- Добре, но защо не искаш да се любим? Защо?
(Фрагмент 16 от Сафо)


No comments: